Nationale week van de Friet

België heeft sinds jaar en dag zijn Week van de Friet. Het Verenigd Koninkrijk viert jaarlijks met veel succes Chips Week. In Nederland, frietland bij uitstek, is het de hoogste tijd voor een Week van de Friet.

Het evenement moet branchebreed worden ondersteund, liefst inclusief zelfbakkers, schilbedrijven en andere betrokkenen. Omdat de steun van de vier grootste aardappel verwerkende bedrijven onontbeerlijk is, zijn zij als eersten benaderd en ze hebben inmiddels hun steun toegezegd. Vakvereniging ProFri zal als initiatiefnemer de kar organisatorisch trekken, maar heeft de uitvoering ervan neergelegd bij het Frituurcentrum.

Logo_Week_van_de_FrietBezoek de website van Week van de Friet

De Nationale Week van de Friet is gericht op alle Nederlanders. Deze campagneweek wordt primair uitgedragen via de ettelijke duizenden frituurprofessionals en dus niet via andere foodservicekanalen en foodretail.

Primaire doelstellingen van de Nationale Week van de Friet:

  • Bijdragen aan een betere kennis van het grote publiek over friet;
  • Bijdragen aan imagoverbetering van friet en frituurprofessionals;
  • De traffic van (nieuwe) gasten naar frituurprofessionals bevorderen;
  • Een bijdrage leveren (op de middellange termijn) aan het stoppen van volumekrimp;
  • Secundair in de opstartjaren: bevorderen van het frietvolume in de campagneweek.

Alle professionele frituurders van Nederland, leden en niet-leden van ProFri kunnen deelnemen aan de Nationale Week van de Friet. Deze campagneweek wordt in het najaar van 2014 voor het eerst georganiseerd. Leden van ProFri worden via de vereniging vanzelfsprekend op de hoogte gehouden.

Belangstelling?

Ben je nog geen lid van ProFri, maar heb je wel belangstelling om deel te nemen en wil je op de hoogte gehouden worden van de verdere voorbereidingen vul dan het contactformulier in op deze website. We houden je dan op de hoogte, maar je kunt natuurlijk ook gewoon lid worden van ProFri.