Wat is het advies van het Nederlands Frituurcentrum?

Wij adviseren je om in jouw bedrijf op meerdere plekken melding te maken dat men zich voor allergeneninformatie zich kan wenden tot de medewerkers en zorg dat je medewerkers goed geïnformeerd zijn hoe ze vervolgens moeten handelen. De communicatie kan bijvoorbeeld door een of meerdere bordjes op te hangen met de tekst: “Heeft u een allergie? Meld het ons!” of “Informatie over allergenen in onze producten hebben wij bij de counter voor u beschikbaar“. Zorg in elk geval dat je het initiatief en de verantwoordelijkheid bij de consument laat liggen. Deze melding over allergeneninformatie kun je ook onderaan je menukaart plaatsen of opnemen in je narrow-casting.

Zorg dat je van alle producten en gerechten een actueel ingevuld formulier hebt met de allergeneninformatie. Wanneer je wisselt van merk of private label, zoek dan direct het bijbehorende formulier op in de databank van PS in Foodservice. Ook wanneer je de receptuur van eigen producten of gerechten aanpast moet je ook direct de betreffende formulieren aanpassen. Vergeet niet je medewerkers te informeren over deze wisseling of wijziging van het product.