Antwoord ministerie geeft duidelijkheid; Wijzigingen gaan in vanaf maandag 10 augustus 2020

Veldhoven, 7 augustus 2020

Naar aanleiding van de persconferentie en de aangekondigde wijzigingen van de coronamaatregelen voor de horeca hebben we vanochtend contact gehad met het ministerie. Voor afhalers en voor klanten die komen voor een frietje of ijsje in de hand verandert er niets. De overige maatregelen blijven voor deze groep klanten onverminderd van kracht.

Wat verandert er dan wel?

Je bent vanaf maandag ook verplicht om aan gasten die ter plekke blijven eten te vragen om zich met naam en telefoonnummer te registreren ten behoeve van bron- en contactonderzoek door de GGD bij een besmetting.
LET OP: Het stellen van deze vraag is verplicht, maar de gasten registreren zich op vrijwillige basis. Alleen het registreren van naam en telefoonnummer (datum en tijdstip) is voldoende. Andere persoonsgegevens vragen past in dit kader niet binnen de AVG. Informatie over de bewaartermijn volgt zo snel mogelijk.

 

 

Lees het hele artikel