Prolongatie keurmerk bij De Heuve in Beuningen

Beuningen, 15 maart 2018

Enthousiaste medewerkers nemen nieuw certificaat in ontvangst

Het Goed Gefrituurd Keurmerk hangt bij De Heuve in Beuningen al enige tijd aan de gevel en werd onlangs geprolongeerd. Na afloop van de laatste personeelsbijeenkomst kreeg ondernemer Arjan Verploegen het nieuwe certificaat uitgereikt van het Nederlands Frituurcentrum en werd het gevelschildje voorzien van een nieuwe keuringssticker.

Het Goed Gefrituurd Keurmerk is een initiatief van de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) en verschijnt sinds 2015 aan steeds meer gevels van professioneel friturend Nederland.


Drie pijlers

Om het keurmerk te bemachtigen, zijn drie V’s leidend. Dat zijn de V’s van Vakmanschap, Veiligheid en Verantwoordelijkheid. Het Nederlands Frituurcentrum regelt in opdracht van vakvereniging ProFri de toetsing van de bedrijven die zich aanmelden en draagt zorg voor de borging van de verstrekte keurmerken. Om voor het keurmerk in aanmerking te komen hoef je overigens geen lid te zijn van de vereniging. Het keurmerk staat namelijk open voor iedereen in de frituurbranche.

Uit de rapportages van de Mystery Guest bezoeken en de tweejaarlijkse auditgesprekken blijkt dat Arjan Verploegen samen met zijn team van enthousiaste werknemers nog steeds voldoet aan de voorwaarden die bij het keurmerk horen. De personeelsbijeenkomst werd gebruikt om de puntjes op de i te zetten. Hierbij werden de rapportages van de Mystery Guest bezoekers besproken en toegelicht. Vooraf gingen de medewerkers eerst zelf aan de slag en werd hen gevraagd om heel kritisch naar hun eigen handelen en functioneren te kijken. De resultaten van deze zelfevaluatie werden vergeleken met de bevindingen van de Mystery Guest bezoekers.


Stappenplan
Het aanvragen van het keurmerk gaat in vijf stappen. Eerst tekent de ondernemer een intentieverklaring, die beschouwd kan worden als een contract met de consument. Stap 2 is het invullen van een checklijst. Deze stap wordt gevolgd door een bezoek van een Mystery Guest. Deze beoordeelt het bedrijf op tal van punten en legt zijn bevindingen vast in een uitgebreide rapportage. Het bedrijf moet in deze fase een minimale score behalen van 75 procent (voor de checklijst én de rapportage). De laatste stap: periodieke herkeuringen. Elk bedrijf wordt ten minste één keer per jaar bezocht door een Mystery Guest en minimaal eens per twee jaar worden de gekeurde bedrijven onderworpen aan een uitgebreide toetsing. Dit alles moet ervoor zorgen dat het bedrijf ook op de langere termijn aan de voorwaarden van het keurmerk blijft voldoen (voorwaarden die vanaf dit jaar trouwens iets worden aangescherpt).


Goedgefrituurd.nl
Op de website Goedgefrituurd.nl vind je een register met alle gekeurde bedrijven. Ook vindt de consument er informatie over gefrituurde lekkernijen en feiten en fabels over vetten. Verder kan de consument zijn ervaringen met gekeurde bedrijven delen. Hij kan feedback geven over de uitstraling van het bedrijf, gastvrijheid en professionaliteit van de medewerkers, maar ook over de kwaliteit van de producten. De mening van de consument, jouw klanten dus, telt mee bij het verkrijgen én het behouden van het Goed Gefrituurd Keurmerk. Deze meningen worden niet openbaar gemaakt, maar gebruikt om de dienstverlening en de kwaliteit bij de deelnemende bedrijven te verbeteren.

Kijk voor meer informatie op www.frituurcentrum.nl/keurmerk

 


Voor vragen over het Goed Gefrituurd Keurmerk kunt u contact opnemen met Frans van Rooij, initiatiefnemer van vakvereniging ProFri en het Nederlands Frituurcentrum. Bereikbaar via het telefoonnummer: 040-7200900