Nationale Week van de Friet: zo vier je friet in jouw bedrijf!

Veldhoven, 7 september 2017

“Haak in op de War Child campagne Frietje Vrede en andere acties”

Het Nederlands Frituurcentrum roept cafetaria’s, snackbars en frituren op massaal deel te nemen aan de vierde editie van de Nationale Week van de Friet. De campagneweek waarin de friet gevierd wordt is dit jaar van zaterdag 30 september tot en met zondag 8 oktober. Het frituurcentrum, dat de campagneweek namens vakvereniging ProFri organiseert, ontwikkelde drie acties waarbij elk frituurbedrijf kan aanhaken. Daarnaast moedigt de organisatie alle frituurbedrijven aan leuke eigen acties voor hun klanten te houden. Deelname is voor iedereen gratis.

Het Nederlands Frituurcentrum geeft alle cafetaria’s, snackbars en frituren enkele landelijke acties op een presenteerblaadje. De frituurbedrijven kunnen zo aanhaken bij de volgende landelijke activiteiten tijdens de Nationale Week van de Friet:

Koop Frietje Vrede-pakket
Professionele frituurders kunnen laten zien dat ze ook denken aan de wereld om hen heen. Dit kan door deel te nemen aan de actie voor War Child “Wij maken van elk patatje een Frietje Vrede” ten bate van oorlogskinderen. De actie Frietje Vrede loopt helemaal parallel met de Nationale Week van de Friet. Ondernemers die willen meedoen, bestellen voor 200 euro een kant-en-klaar actiepakket via www.weekvandefriet.nl/warchild. Een overzicht van de deelnemende bedrijven zal via verschillende websites en sociale media onder de aandacht worden gebracht bij het grote publiek. Consumenten worden bij de deelnemende bedrijven via posters, stickers en informatieve flyers geattendeerd op deze actie voor War Child. Een speciaal ontworpen houten frietvorkje staat centraal bij deze actie. Deze worden in een speciale box voor op de counter meegeleverd bij het actiepakket. Als consumenten met dit vorkje een selfie maken en met #frietjevrede plaatsen op de sociale media maken ze kans op leuke prijzen. Zo draag je als deelnemer aan deze actie samen met je klanten met een klein gebaar bij aan iets groots. Van elke portie friet die wordt verkocht doneer je als deelnemer 20 eurocent aan het wereldwijde werk van War Child.

FrietKleurplaat voor kids
Voor jonge klanten is een speciale FrietKleurplaat ontwikkeld. Kinderen tot 10 jaar kunnen deze direct downloaden via www.weekvandefriet.nl. Maar veel leuker is het om als ondernemer actief zelf in te haken op deze actie. Bestel de kleurplaten bij de campagneorganisatie of download en print zelf exemplaren van de FrietKleurplaat, geef hem mee aan de kinderen (ook via afhaalbestellingen) en beloon ze bij inlevering met een gratis frietje of geef andere leuke prijzen. Extra leuk is het als je alle ingeleverde kleurplaten in de zaak aan een lange lijn hangt. Het beste is om al medio september met de actie te starten; informeer ook vooraf en achteraf de lokale media zodat zowel jouw bedrijf als de winnaars extra in het zonnetje staan.

FrietReview Actie
Genieten van frieten; daarom draait het allemaal tijdens de vierde Nationale Week van de Friet. Gedurende de campagneweek worden consumenten aangemoedigd om een review te posten over hun ervaringen tijdens hun frietmoment in jouw bedrijf. De FrietReview kunnen de consumenten achterlaten op de website www.weekvandefriet.nl. De organisatie beloont een aantal reviewers met het Nationaal Snack Handboek of een van de andere leuke prijzen en jij kunt ze belonen met een gratis gezinszak friet. Je kunt als ondernemer ook zelf actief bevorderen dat consumenten jouw producten en jouw bedrijf beoordelen. Hiervoor kun je via www.weekvandefriet.nl/webshop speciale flyers bestellen. Kijk voor bijzonderheden over van deze actie op de campagnewebsite. Overigens: de reviews worden niet openbaar gepubliceerd.

Algemeen
Via actiestickers en andere materialen maak je als bedrijf kenbaar dat je deelneemt aan de Nationale Week van de Friet 2017. Je kunt jouw bedrijf nu nog aanmelden als deelnemer. Dat is zinvol, omdat je dan ook via de centrale website goed zichtbaar bent. Meld ook jouw eigen activiteiten tijdens de Week van de Friet; de organisatie zorgt dan voor extra exposure op zijn sociale media.

 

Kijk verder voor alle bijzonderheden en details op www.weekvandefriet.nl/bedrijven.